Trwa ładowanie proszę czekać ...

Obsługa płatności w sklepie internetowym - o czym należy pamiętać?

9 grudnia 2018

Powoli zaczynamy przyzwyczajać się do faktu, iż coraz więcej osób preferuje kupowanie w sklepach internetowych. W Internecie można obecnie kupić towary właściwie z każdej branży. Łatwość zamawiania i opłacania zamówień oraz możliwość dostawy pod same drzwi są niewątpliwymi atutami e-handlu. Sklepy online cieszą się coraz większym uznaniem i wzrastającą popularnością.

Na zadowolenie klientów z zakupów w sklepie internetowym wpływa wiele czynników. Szeroki asortyment, dostępność wybieranych towarów, szybkość realizacji zamówienia – to tylko niektóre czynniki mające wpływ na zadowolenie kupujących. Kupujący zwracają również uwagę na wygodę przy wyborze metody płatności. Klienci chętniej wracają do tych e-sklepów, w których mogą płacić w dogodny dla siebie sposób.

Jeśli prowadzimy własny sklep internetowy, musimy bacznie obserwować preferencje klientów. Większość kupujących wybiera dostawę do domu. Warto zatem korzystać z usług sprawdzonych i niezawodnych firm kurierskich. Dobrą praktyką jest wykonanie integracji e-sklepu z usługami kurierskimi. To bardzo wygodne rozwiązanie, pomagające zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze.

Klienci zwracają uwagę także na sposób płatności oferowany przez e-sklepy. Często zdarza się tak, że nawet jeśli są zainteresowani ofertą sklepu, to rezygnują z ostatecznego zamówienia właśnie z powodu kwestii związanych z zapłatą. W dzisiejszym świecie preferujemy szybkość i bezpieczeństwo wykonywania transakcji w Internecie, dlatego jeśli w sklepie nie ma możliwości szybkiej zapłaty za towary, z dużym prawdopodobieństwem skorzystamy z oferty konkurencji udostępniającej takiej rozwiązania. Powoli odchodzi się od tradycyjnych przelewów bankowych, nawet tych realizowanych za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej, na rzecz o wiele szybszych i bardziej komfortowych płatności Pay-By-Link.

Szybkie płatności elektroniczne są jedną z najczęściej wybieranych sposobów opłacania zamówień w sklepach internetowych. Właścicielom zależy na wygodzie kupujących, dlatego coraz częściej udostępniają klientom ten rodzaj operacji płatniczych. Aby obsługiwać szybkie płatności elektroniczne, właściciel e-sklepu musi podpisać umowę o świadczenie usług z operatorem takich transakcji. Liderem w tej kwestii jest firma Dotpay. Klienci dokonujący wpłat za pośrednictwem platformy Dotpay nie płacą żadnych prowizji od wykonanych transakcji.

Jak wygląda obsługa płatności w sklepie internetowym? Aby móc korzystać z tego typu rozwiązania, należy podpisać wspomnianą umowę. Obsługiwanie transakcji umożliwia panel administracyjny, z którego korzysta sprzedający. W panelu rejestrowane są dane klientów oraz widoczna jest historia wszystkich wykonanych wpłat. Za pomocą panelu administracyjnego można dysponować środkami i edytować dane. W panelu znajdują się również wszystkie informacje na temat działania samego systemu. Obsługa panelu jest bardzo prosta, a wszystkie kwestie są wyjaśnione w znajdującej się w nim instrukcji obsługi. Oprócz instrukcji obsługi, w panelu umieszczono również informacje dotyczące kwestii technicznych. W panelu znajdują się również gotowe moduły różnych platform sprzedaży oraz skrypty gotowych sklepów internetowych.

Każda dokonana wpłata rejestrowana jest w panelu. Po zalogowaniu, sprzedawca widzi wszystkie zrealizowane operacje. Właściciel otrzymuje ponadto informację o wykonanych transakcjach. Powiadomienia może dostawać na różne sposoby. Sprzedający wybierają najczęściej informację wysłaną drogą mailową lub powiadomienia SMS.