Trwa ładowanie proszę czekać ...

Płatności online w Twojej firmie

12 października 2018

Jedną z kluczowych spraw dla każdego właściciela sklepu internetowego czy innego serwisu świadczącego usługi w internecie jest sprawnie działający system płatności online. To właśnie ten punkt ma największy – obok cen i asortymentu – wpływ na to, jak klienci ocenią dany sklep i czy będą chcieli do niego powrócić. Mały wybór rodzajów płatności, nieprzejrzyste systemy transakcyjne czy konieczność poświęcania długiego czasu na finalizację transakcji mogą skutecznie zniechęcić do dokonania zakupu. Prezentujemy kilka rozwiązań z zakresu płatności internetowych oferowanych przez Dotpay, które warto zastosować w swoim sklepie internetowym.

Pasaż to zaawansowana usługa przeznaczona dla dużych platform internetowych, które skupiają u siebie wielu sprzedawców, np. prowadząc butiki artystów czy rękodzielników. Usługa ta pozwala na sprawne rozdzielenie płatności kupującego tak, by odpowiednie kwoty trafiły na konta poszczególnych sprzedawców. Jednocześnie klient wykonuje tylko jedną transakcję, co znacząco przyspiesza i ułatwia cały proces zakupów.

Płatności cykliczne to usługa, którą warto wprowadzić, jeśli oferujemy klientom usługi oparte na modelu subskrypcji lub abonamentu, na przykład dostęp do prenumeraty, serwisu filmowego czy ebooków. Narzędzie to pozwala na automatyczne zlecanie obciążania karty klienta wedle ustalonego i zaakceptowanego przez niego harmonogramu. Dzięki temu ani sprzedawca, ani klient nie musza martwić się o terminową płatność. Wszystko zostaje zautomatyzowane.

Przypomnienie o dokonaniu płatności to usługa, która uzupełnia system płatności online. Jej celem jest zmniejszenie tzw. Współczynnika porzuconych koszyków, a więc sytuacji, gdy klient rezygnuje w ostatniej chwili ze sfinalizowania transakcji. Czasami dzieje się to, bo klienta po prostu się rozmyślił, niekiedy jednak jest to efektem rozproszenia czy konieczności zajęcia się innymi sprawami. W takiej sytuacji mailowe przypomnienie o dokonaniu płatności wraz z linkiem, pod którym można to zrobić może doprowadzić do zakończenia zakupów. Z punktu widzenia sprzedawcy oznacza to wyższy współczynnik konwersji i większe obroty, dla klienta jest istotne, jeśli do przerwania procesu zakupów doszło np. w wyniku przypadkowego zamknięcia przeglądarki, awarii lub nieprawidłowości w procesie płatności. Dzięki przesłanemu linkowi klient nie musi ponownie uzupełniać koszyka i przechodzić wszystkich kroków – zostaje skierowany do punktu, w którym zastąpiło przerwanie transakcji. Dzięki temu sklep jest też postrzegany jako przyjazne miejsce, gdzie zakupy przebiegają komfortowo.