Trwa ładowanie proszę czekać ...

Czym się kierować wybierając system płatności dla swojego sklepu online?

2 grudnia 2017

Co trzeci z nas, polskich konsumentów, kupuje za pośrednictwem Internetu przynajmniej raz w tygodniu. Liczba ta oczywiście cały czas rośnie i nic nie wskazuje, aby tendencja wzrostowa uległa w najbliższym czasie zmianie. Ogromny wpływ na rozwój branży e-commerce mają z pewnością płatności online, które stają się coraz bezpieczniejsze i wygodne. Wybiera je około 40 % e-klientów. Każdy właściciel sklepu internetowego powinien, zatem udostępniać swoim klientom szeroki wachlarz rozmaitych metod płatności. Wybór odpowiedniego systemu płatności jest w e-biznesie jedną z kluczowych decyzji. Jakimi kryteriami warto się kierować podejmując ją? 
 
Po pierwsze: wiarygodność
Zaufany operator, dobrze znany w branży e-commerce, np. Dotpay z pewnością zwiększa wiarygodność samego sklepu. W oczach klientów staje się on godny zaufania, w związku z tym można bez obaw dokonywać w nim transakcji, nawet tych, które opiewają na wyższe kwoty. Zanim podpiszemy umowę z konkretnym dostawcą, sprawdźmy, czy jego działalność objęta jest nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego. Pamiętajmy o tym, że pośrednik powinien także posiadać stosowne zezwolenie w związku ze świadczeniem usług płatniczych. 
 
Zapewnienie bezpieczeństwa transakcji
Bezpieczeństwo transakcji jest ważne nie tylko z punktu widzenia klientów sklepu. Każda firma udostępniająca klientom możliwość dokonywania płatności w sieci musi posiadać certyfikat PCI DSS. Weryfikacja zgodności ze standardem jest niezwykle restrykcyjna i ma miejsce, co roku. Jeżeli jako właściciele sklepu internetowego nie wdrożymy obowiązujących norm, zostaniemy ukarani wysokimi karami finansowymi. Istnieje także duże prawdopodobieństwo, że stracimy możliwość akceptowania płatności kartowych. Jest jeszcze jedno zabezpieczenie, które chroni transakcje online. Jest nim szyfrowane połączenie SSL. 
 
Kompleksowość oferty
Płatność kartą czy szybkie przelewy internetowe to już standard w polskich e-sklepach. Konsumenci oczekują z pewnością szerszego wachlarza kanałów płatności. Chociaż zdecydowana większość wybiera sprawdzone rozwiązania, nie brakuje e-klientów zainteresowanych nowoczesnymi metodami płatności. Coraz więcej jest np. klientów mobilnych, którzy zakupów dokonują za pośrednictwem smartfonów czy tabletów. Chcą mieć także możliwość finalizacji transakcji tą drogą. Nie brakuje osób zainteresowanych portfelami cyfrowymi czy płatnościami BLIK. Rozszerzenie oferty metod płatności z pewnością przyciąga nowych klientów, pomaga utrzymać stałych użytkowników i pozwala wyprzedzić konkurencję.